Pilates – piękne ciało, czysty umysł

Pilates to forma aktywności, która początkowa podbiła serca gwiazd Hollywood. Następnie, miłość do tego sportu poczuli zwykli śmiertelnicy. – Teraz już wiem – nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi – słowa te wypowiedział twórca tej formy aktywności – Joseph Pilates. Był rok 1965, na wielką popularność piletaesu trzeba było jeszcze trochę poczekać.

Pilates, ale dlaczego?

Godziny na bieżni, hektolitry potu wylane na siłowni – tak zdaniem większości z nas powinien wyglądać prawdziwy trening. Jednak, niestety, taki wysiłek nie zawsze przynosi zamierzone rezultaty. Godziny na siłowni, a efektów brak. Rodzi się frustracja, a następnie rezygnacja z aktywności fizycznej. Można więc spróbować czegoś przyjemniejszego. Pilates jest formą aktywności, której celem jest stworzenie równowagi ciała. Jest treningiem, którego celem jest zapewnienie dobrego samopoczucia. Wyraźnie poprawia wygląd ciała i daje możliwość jego zrozumienia. Są to ćwiczenia rozluźniające wykonywane przy dźwiękach relaksacyjnej muzyki. Dzięki tej formie aktywności w szybkim czasie można wysmuklić sylwetkę, uzyskać płaski brzuch i zminimalizować tkankę tłuszczową. Bardzo ważne w pilatesie jest to, że nie koncentruje się tylko na mięśniach dużych i mocnych, ale przyczynia się również do wzmocnienia mięśni słabych i małych, które często pomijane są w innych formach aktywności. Co ważne, pilaste nie stawia na szybkość, ale koncentruje się na jakości. Nie ilość ćwiczeń, lecz precyzja ich wykonywania. Człowiek koncentruje się na tym co robi, ma czas, by pomyśleć nad ćwiczeniem i prawidłowo je wykonać. Takie ruchy przynoszą pożytek i szybko zauważalne efekty.

Pilates – dla kogo?

Jak podkreślają specjaliści, pilaste to trening przeznaczony dla każdego. Tę formę aktywności poleca się zarówno młodym , jaki i starszym. Zaleca się zwłaszcza osobom, które mają problemy z kręgosłupem, czy sportowcom, którzy pragną wrócić do treningu po kontuzji. Dzięki temu, że jest to forma ćwiczeń relaksacyjna, dedykuje się ją wszystkim zmęczonym codziennością.

Korzyści jakie zyskujemy

Korzyści, które płyną z treningu pilatsowego, są naprawdę liczne. Opisywana forma aktywności przyczynia się do: poprawy elastyczności ciała, zwiększenia siły mięśni ( zwłaszcza mięśni brzucha ), poprawienia kontroli mięśni pleców oraz kończyn, poprawienia stabilności kręgosłupa, zwiększenia świadomości swojego ciała. Pilates uczy również prawidłowego i pełnego oddechu. I oczywiście, jak już było wspomniane, działa relaksacyjnie.

Do treningu zachęca również fakt, że ćwiczenia wykonywane na sali treningowej ( w dużej części ) można wykonywać samemu w domu. Pilates – warto spróbować!